FIT Dockum drie dames doen krachttraining met halters en gewichten in fitness gym dokkum

Vanaf volgende week woensdag 8 januari hebben we een nieuwe training het rooster staan: de FIT Krachttraining!

Niet alleen voor brede mannen

Wie denkt dat krachttraining dus alleen voor brede kerels is heeft het mis! Krachttraining is voor iedereen – mannen, vrouwen, jong & oud, fit of minder fit. Het brengt voor iedereen enorme voordelen met zich mee. Een paar voorbeelden:

Voordelen Krachttraining

Het bouwt kracht en stimuleert de groei van spiermassa waardoor je metabolisme een tandje hoger gaat draaien. Het zorgt er ook voor dat je een betere lichaamshouding hebt waardoor je minder kwaaltjes in het dagelijks leven ervaart. Daarnaast zorgt krachttraining voor een sterker skelet en gaat daarmee osteoporose (botontkalking) tegen.

Krachttraining volgens FIT Dockum

Iedere Krachttraining kiezen we uit 1 van de 6 belangrijkste compound (full-body) bewegingen: verticale push- en pull-bewegingen, horizontale push- en pull-bewegingen, been-dominante en heup-dominante bewegingen.

Zoals jullie van ons zijn gewend, hebben we plek voor maximaal 6 personen zodat we de kwaliteit kunnen blijven waarborgen en gaan we ook – juist – in de Krachttraining heel veel aandacht besteden aan de juiste technieken. De ‘perfecte techniek’ bestaat niet want ieder lichaam is anders. Ieder lichaam heeft echter wel een ‘ideale techniek’. Deze gaan we tijdens de krachttraining breed verkennen. Hierdoor zorgen we ervoor dat je niet alleen efficiënter gaat bewegen en dus meer resultaat van je inspanningen hebt, maar ook zwaar kunt trainen zonder bang te zijn voor blessures.

Na het behandelen van de ideale techniek doen we een serieuze krachtsessie. Dit gedeelte kan verschillende vormen hebben, zoals een aantal sets van 5-8 herhalingen, piramidesets, dropsets, middels een 5-5-3-3-3-1-1-1-1-1-schema je 1RM opzoeken, of een combinatie van al deze opties. Afwisseling is king!

Meer weten? Lees de pagina over de FIT Krachttraining.

Wanneer?

De FIT Krachttraining zal in eerste instantie in het rooster komen te staan op:

  • woensdags 17.00-18.00 uur
  • donderdags 20.15-21.15 uur

Een paar keer gratis proberen? Claim je 2 gratis proeftrainingen!

Zie je in de Krachttraining!